Highlander

Highlander, HL či 9v9 je nejchaotičtější a nejhektičtější TF2 soutěžní mód. Je vhodný pro začátečníky, jelikož úkoly každé třídy jsou téměř stejné jako na public serverech a také úroveň hráčů je o několik stupínků níže než u 6v6. Je zde také mnohem méně zakázaných zbraní. Hraje se od každé třídy jeden v každém týmu, tedy 1x Scout, 1x Soldier, 1x Pyro, 1x Demoman, 1x Heavy, 1x Engineer, 1x Medic, 1x Sniper a 1x Spy. Combo tvoří Medic, Heavy, Demoman, Pyro a občas Sniper. Flank pak zbývající třídy. Úkolem Comba je ochraňovat území, pushovat, koordinovat obranu. Úkolem flanku je pak získávat picky jak na Flank tak na Combo protihráčích.

Herní třídy

Úkoly v týmu

Scout – Tlačit vozík, chránit flank

Soldier – Ničit Sentry Gun, chránit flank

Pyro – Ochraňovat Sentry Gun a Combo proti Spyovi, Airblastovat nepřátele v Uberu

Demoman – Dávat Damage, někdy maincalluje

Heavy – Dávat Damage, ochraňovat Medica, někdy maincalluje

Engineer – Starat se o stavbu a ochranu Sentry Gun, Dispenseru a Teleporteru, tlačit vozík, na 5cp mapách chránit flank

Medic – Léčit spoluhráče, hldíat zdraví spoluhráčů, nabíjet Uber, někdy maincalluje

Sniper – zabíjet protihráče (hlavně Snipera a Combo classy)

Spy – zabíjet protihráče (hlavně Snipera a Combo classy)

Classlimity

Od každé třídy 1 (mp_highlander 1)

Mapy

Hrají se koth, 5cp,pl a A/D mapy

5cp (5-control-point)

Na mapě je celkem 5 za sebou jdoucích bodů, který musí jeden tým obsadit, aby si připsal bod za vyhrané kolo. Na začátku kola má každý tým zabráno po dvou bodech a poslední bod (střed-mid) umístěný uprostřed mapy je neutrální. Je proto velice důležité kdo vyhraje počáteční souboj o střed na začátku kola. Pokud váš tým uspěje, získáte nad soupeřem důležitou převahu (kterou je ovšem velmi snadné ztratit) a vaše šance na úspěch jsou mnohem větší. Body se obsazují postupně, oba týmy se tak doslova na mapě přetlačují. Tým který zabere soupeřův poslední bod získává 1 bod

ETF2L

Časový limit je 30 minut (mp_timelimit 30)  a hraje se na rozdíl 5 (mp_windifference 5), tzv. Mercy Roll Rule. Vyhrává tým, který má o 5 bodů více než soupeř, nebo má více bodů po vypršení časového limitu. V případě, že po vypršení časového limitu mají oba týmy stejně bodů (remíza), hraje se tzv. Golden Cap. Hraje se bez časového limitu na to, kdo první získá soupeřův poslední bod.

UGC

Hrají se 2 poloviny, každá do maximálně 4 vítězných bodů pro 1 tým (mp_winlimit 4), každá trvá maximálně 30 minut. Vyhrává tým, který jako první získá 5 bodů, nebo má více bodů po vypršení časového limitu.

KOTH (King of the Hill)

Na mapě je 1 bod, pro vítězství 1 kola je třeba tento bod obsadit a držet po (většinou) 3 minuty. Pokud i po uplynutí 3 minut je na kontrolním bodu alespoň 1 nepřátelský hráč, nastává tzv. Overtime, ve kterém může nepřítel bod ještě zabrat.

ETF2L

Vyhrává tým, který jako první dosáhne 3 bodů (mp_winlimit 3).

UGC

Opět se hrají 2 poloviny, každá do 3 vítězných bodů 1 týmu (mp_winlimit 3). Vyhrává ten tým, který jako první získá 4 body.

PL (Payload)

Na mapě jsou koleje s kontrolními body. Úkolem modrých je po kolejích dotlačit vozík s bombou na poslední bod. Červení tomu mají zabránit

ETF2L

Hraje se 2x (každý tým 2x brání a 2x útočí). Tým, který jako první útočí, musí dotlačit vozík ke každému bodu v určitém čase, pokud tento čas vyprší, prohrává kolo. Tento tým nastaví časový limit pro druhý tým (například 9:40 na zabrání 3. kontrolního bodu), který musí překonat, aby vyhrál.