6v6

6v6

Opět připomenu důležitou věc ze základů pro nováčky, tato stránka a její obsah se soustřeďuje na klanové hraní soutěžního TF2, tedy na současnou 6v6 metu. Většina těchto věcí většinou v matchmakingu neplatí.

Formátů zápasů je několik, my se zaměříme na nejpopulárnější 6v6, kde proti sobě nastupují dva šestičlenné týmy. V zájmu zachování smysluplnosti hry, jsou v těchto zápasech zavedeny classlimity. Nejčastější složení týmu vypadá následovně: 2x Soldier, 2x Scout, 1x Demoman a 1x Medic.

Toto jsou tzv. hlavní/primární classy, každá z těchto class má možnost tzv. offclassovat, tzn. vzít jinou třídu. Nejčastěji offclassují Scouti a Roaming Soldier, občas Pocket Soldier. Medic a Demoman skoro nikdy neoffclassují.

Tým se dělí na combo a flank. Combo tvoří Medic, Demoman, Pocket Soldier a dnes již často Pocket Scout. Flank tvoří Roaming Soldier s Flank scoutem. Úkolem comba je starat se o pushe a koordinaci obrany. Jeden z comba maincalluje. Úkolem flanku je hlídat flank a získávat důležité picky.

Herní třídy

Úkoly v týmu

Medic – Léčit spoluhráče, hlídat zdraví spoluhráčů, nabíjet Uber, počítat kolik má nepřítel Uberu, někdy maincalluje

Demoman – Být první na mid pointu, rozdávat damage, starat se kontrolu území (groundu), zpomalovat postup nepřítele, často bere Ubery, držet choaky, někdy Demoman maincalluje

Pocker Soldier –  Rozdávat damage, dělat prostor, nejčastěji bere Ubery, držet choaky, hlídat medica a demomana, nějčastěji maincaller

Roaming Soldier – Hlídat flanky, obětovat se pro nepřátelského Medica/vyvolání uberu, rozptylovat nepřítele

Pocket Scout – Pobíhat okolo komba, nabíjet uber, často bere Ubery, hlídat svého Medica, dorážet hráče poškozené kombem, zabírat kontrolní body

Flank Scout – Hlídat flank, nejčastěji offclassuje, zabírat kontrolní body

Pyro/Heavy/Engineer – Obrana posledního bodu

Sniper – Získat důležitý pick, na svém posledním bodu donutit nepřátelského Medica zapnout Uber co nejdříve

Spy – Získat důležitý pick, backcapovat

Classlimity

2 Scouti
2 Soldieři
1 Pyro
1 Demoman
1 Heavy
1 Engineer
1 Medic
1 Sniper (2 v ESEA A UGC)
2 Spyové

Mapy

Hrají se 5cp a koth mapy. Dříve se hrály i A/D a CTF mapy, od těch se ale už opustilo.

5cp (5-control-point)

Na mapě je celkem 5 za sebou jdoucích bodů, který musí jeden tým obsadit, aby si připsal bod za vyhrané kolo. Na začátku kola má každý tým zabráno po dvou bodech a poslední bod (střed-mid) umístěný uprostřed mapy je neutrální. Je proto velice důležité kdo vyhraje počáteční souboj o střed na začátku kola. Pokud váš tým uspěje, získáte nad soupeřem důležitou převahu (kterou je ovšem velmi snadné ztratit) a vaše šance na úspěch jsou mnohem větší. Body se obsazují postupně, oba týmy se tak doslova na mapě přetlačují. Tým který zabere soupeřův poslední bod získává 1 bod.

ETF2L

Časový limit je 30 minut (mp_timelimit 30)  a hraje se na rozdíl 5 (mp_windifference 5), tzv. Mercy Roll Rule. Vyhrává tým, který má o 5 bodů více než soupeř, nebo má více bodů po vypršení časového limitu. V případě, že po vypršení časového limitu mají oba týmy stejně bodů (remíza), hraje se tzv. Golden Cap. Hraje se bez časového limitu na to, kdo první získá soupeřův poslední bod.

ESEA a UGC

Hrají se 2 poloviny, každá do maximálně 4 vítězných bodů pro 1 tým (mp_winlimit 4), každá trvá maximálně 30 minut. Vyhrává tým, který jako první získá 5 bodů, nebo má více bodů po vypršení časového limitu.

V ESEA se o tyto věci stará plugin, v UGC si to musíte hlídat sami.

KOTH (King of the Hill)

Na mapě je 1 bod, pro vítězství 1 kola je třeba tento bod obsadit a držet po (většinou) 3 minuty. Pokud i po uplynutí 3 minut je na kontrolním bodu alespoň 1 nepřátelský hráč, nastává tzv. Overtime, ve kterém může nepřítel bod ještě zabrat.

ETF2L

Vyhrává tým, který jako první dosáhne 3 bodů (mp_winlimit 3).

ESEA a UGC

Opět se hrají 2 poloviny, každá do 3 vítězných bodů 1 týmu (mp_winlimit 3). Vyhrává ten tým, který jako první získá 4 body.