Ultimátní návod jak na spye: #1 zbraně

Spy je jedna z málo tříd ve hře, která má (téměř) všechny unlocky slušně vybalancované, a neexistuje loadout, který by byl perfektní na všechno, a proto se spousta hráčů může zaseknout na jednom loadoutu a nikdy nezkoušet nic jiného.

V tomhle článku se zaměřuji na Highlander.

Sekundární zbraně (Revolvery)

I když se technicky jedná o sekundární zbraně (a měly by být po nožích), myslím si že je dobré je mít hned na začátku. Ačkoliv to spousta lidí neví či nechápe, Spy má k dispozici i zbraň co není nožík, a právě dle mého názoru u spousta spyů je revolver extrémně nevyužitý, jelikož se slušným aimem budete mít přístup k tolika killům, které by jste jenom s nožíkem nikdy nezvládli, navíc můžete dávat damage na dálku, a jakýkoliv damage se vašemu týmu hodí.

Revolver je definice konzistentní zbraně, střilí slušnou rychlostí, přesností a dává slušný damage, pokud máte dobrý aim může to být na blízko opravdu devastující zbraň, na blízko dává za zhruba 50 damage, což sice není tolik, co můžou potentiálně dát Ambassador nebo Diamondback (až 102), ale stačí mířit pouze na tělo a ještě k tomu střílíte relativně rychle, s defaultním revolverem můžete nadělat slušný nepořádek. Je ideální s nožem který vás nijak neodměnuje za backstaby (Knife a Spy-Cicle), jelikož to znamená že jej můžete použít v jakékoliv situaci a nebát se o ztrátu nějákého bonusu.

Ambassador byla/je pro mnoho lidí jedna (včetně mě) jedna z nejzábavnějších věcí na Spyovi, možnost dát někomu vypínák za 102 je rozhodně hodně lákavé. Ale bohužel zlaté časy Ambassadoru máme za sebou, před Jungle Inferno nerfem (který kritickým zásahům přidal damage drop na dálku) se jednalo o jednu z nejlepších voleb pro spye, zvláště s dobrým aimem se vám zpřístupnily killy které před tím Spy neměl žádnou šanci dát. I po tomto nerfu se ovšem jedná o slušnou volbu, hlavně pokud máte dobrý aim na blízko a jste schopni trefit nějáké ty flickshoty.

L’etranger je aktuálně top volba pro obrovskou spoustu lidí, ačkoliv prodloužená doba cloaku se nemusí na první pohled zdát jako tak obrovský bonus, zdání klame, těch +40% vám odemyká tolik možností. Jedná se o perfektní revolver pro ty, co používájí nůž který jim dá benefit při backstabu (Big Earner, Kunai, Eternal Reward), ale i pro ty co používají defaultní nůž je úžasnou volbou, hlavně pokud jdete po specifickým důležitých killech (Medic, Demoman, Heavy…) které prostě jen tak neustřílíte, kvůli jeho sníženému poškození jej nebudete používat na zabíjení, ale pořád nepodceňujte jeho sílu, ačkoliv dává pouze cca. 40 damage na blízko, je to pořád dost na doražení slabého nepřítele, a ten cloak navíc vás může zachránit z nepřijemné situace.

Tato zbraň je aktuálně zabanovaná v ETF2L i UGC!

Diamondback je aktuálně nejlepší zbraň pro Spye, a proto je také zabanována v obou hlavních ligách, důvodem je že vám dává to samé co starý ambassador (102 přes celou mapu), ale odstraňuje z toho všechen skill, stačí si skočit na enemy respawn a sapovat teleporty, nebo si dát pár backstabů na nedůležíté classky na flanku a máte nabito dost kritů, ještě k tomu netrpí stejnou nepřesností jako Ambassador a střílí rychlostí revolveru, jelikož není nikde povolen, nemá se cenu o něm moc bavit, ale pokud jej nějáká liga povolí, rozhodně ho používejte, co nejvíc můžete, výjimkou je snad pokud máte specifický objektiv (sapnout teleport, zabít medica), kde se vám stejně revolver hodit nebude.

Předchozí revolver byl že všech nejlepší, a teď se podíváme na ten nejhorší. Enforcer může na první pohled znít užitečně, problém nastává v praxi, damage bonus vám málokdy pomůže (pořád to není dost na to aby jste zabili 125hp classky na 2 rány) a možnost penetrovat damage resistance zní sice hezky, ale v praxi potkáte tak maximálně Vaccinator medica, který nejspíš bude mít pocketa který vás instantně zničí nebo Battalion’s Backup Soldiera, který vás taky sní za živa.

Primární zbraně (nože)

Pravděpodobně každý kdo kdy hrál spye ví, jak nože funguje, ze zadu dává backstaby a zepředu dává kuchání za 40 (většinou). Samozřejmě o tom jak fungujou backstaby a trickstaby by se dalo povídat dlouho, ale tady je to hlavně o těch zbraních samotných.

Knife je nejlepší zbraň pokud potřebujete zabít jeden, velmi důležitý cíl (Medic s uberem…) jelikož nemá žádné nevýhody, prostě píchnete do zad a nepřitel je mrtev (většinou). Rozhodně jedna z nejlepších voleb, a to jak pro ty co jedou na backstaby, tak i pro ty co rádi střílí z revolverem.

 

Tato zbraň je aktuálně zabanováná v ETF2L!

Spy-cicle je velmi užitečný nůž, hlavně pro ty, co si rádi zastřílí z revolverem, neztrácíte žádné životy a dává vám možnost se uchránit před útočícím pyrem, ovšem jeho největší výhoda může být také jeho největší slabinou, protože není nic horšího než když jste pár metrů před enemy medicem a najednou vás zapálí pyro a nůž vám shoří, tento nůž bych rozhodně doporučil v situacích kdy váš život je důležitější než obvykle (většinou když bráníte, protože respawny trvají déle).

Big Earner je aktuálně velmi oblíbený, speed boost je opravdu neskutečný pomocník, a umožní vám dát nekolik rychlých killů po sobě, jedná se o skvělý nůž pokud potřebujete udělat nějaký velký play, ale musíte být opatrní, jelikož jediná raketa, pajpa nebo mítka od scouta vás může hned zabít, doporučují s tímto nožem využívát váš cloak jako damage shield, jelikož těch +20% damage resistance vám může zachránit život.

Conniver’s Kunai Na pubech je to pravděpodobně nejlepší nožík, ale v Highlanderu je relativně kontroverzní, protože je s ním mnohem těžší dát první kill (máte jen 70 hp), ale další killy jsou mnohem lehčí. Problém je že stejnou roli aktuálně plní Big Earner, který ji, ale díky speed boostu, zvládá mnohem lépe, protože pokud jste okolo více schopných lidí, i těch 210 hp vám půjde dolů relativně rychle, zatím co speed boost je těžší se vypořádat, protože se s ním spy hýbe rychleji než Scout. Dle mého názoru je to v pohodě volba na nižších úrovních, ale na cokoliv serioznějšího bych asi zvolil jiné nože.

A opět asi končíme nejslabší volbou, Your Eternal Reward není špatný nůž, ale ostatní nože jsou prostě lepší. Jeho hlavní výhoda je absolutně znegována v kompetitivním prostředí, protože jakmile někdo dostane backstab, všichni ví nejen kde budete, ale i za koho budete přestrojeni, zároveň máte kratší dobu cloaku, takže budete mít velmi limitovanou mobilitu, nebo budete zaseknuti na zbrani která dává slabý damage (L’etranger), zkuste si to párkrát zahrát a uvidíte jak se vám s tím bude hrát.

PDA (Hodinky)

Spyovo hodinky jsou pravděpodobně nejduležitější volba, jelikož mohou kompletně změnit váš play style. Spy má pouze tři volby, ale všechny jsou exceletní.

Invis Watch jsou vaše základní hodinky, a pro spoustu vás bych je doporučil jako vaše go-to hodinky. Umožní vám dostat se do skvělých pozicí a udělat ty největší playe, zároveň se s nimi dá hrát jak pasivně (díky toho že máte 10 sekund neviditelnosti a můžete brát ammo packy a prodloužit tak tuto dobu) tak agresivně (díky jejich 20% damage resistenci a možností se kdykoliv zneviditelnit) Dále vám dávají největší mobilitu, můžete s nima vytvářet iluze či tankovat damage, rozhodně se jedná o nejzábavnější hodinky a spousta top spyů dokázala hrát celou dobu pouze s těmito hodinkami.

Cloak and Dagger funguje podobně, ale exceluje v načasování a hodí se pokud nebudete cestovat příliš daleko (capování enemy lastu, první point na payloadu), zároveň exceluje v podávání informací vašemu týmu, můžete jednoduše z dálky sedět a callovat pozice nepřátel, kolik mají hp, procent uberu, kde demoman dává sticky a spoustu dalších kritických informací, nevýhodou je že pokud vás odhalí, útěk může být velmi složitý.

Dead Ringer je velmi radikální změna spyova playstylu, umožňuje mnohem agresivnější a víc gun spy playstyle, nevýhodou je že jakmile se odcloaknete, budou všichni slyšet kde jste a ještě k tomu nemáte možnost si jakkoliv nabít cloak (pokud nemáte L’etranger), navíc si cloak nemůže dát kdy chcete a tak musíte dostat damage (který vám často ubere dost hp), a pokud vás tým uvidí Dead Ringnout tak si jednoduše mohou odpočítat když se decloaknete, a kdy zhruba zaútočíte, i přesto je to pro spoustu lidí (včetně mě) jejich první volba. Ať už proto, že mají gun spy playstyle rádi a umí se dobře napozicovat i bez neviditelnosti, nebo protože s ničím jiným hrát neumí. Ačkoliv mám Dead Ringer velmi rád a hraji s ním většinu času, rozhodně bych vám ho doporučoval až jako poslední volbu, protože pokud nemáte aim a pozicování, bude z vás jenom scout co chodí pomalu a dává polovinu damage.

Sappery

Ačkoliv se o tom nemá moc cenu bavit, jelikož je tu jen jedna dobrá volba, pořád je fajn si je probrat, a vysvětlit proč vlastně.

Tento Sapper je správná volba! Tenhle. Používejte. Vždycky.

Tato zbraň je aktuálně zabanováná v ETF2L!

Možná by se hodilo objasnit, proč je Red-Tape Recorder nepoužíván, nebudu to moc prodlužovat a zjednoduším to, V Highlanderu chcete budovu buďto kompletně zničit nebo ji nechat na pokoji, často budete sapovat tím stylem že sapnete sentrynku a váš tým pushne, a jelikož defaultní Sapper ubírá HPka (ne tolik, ale každý kousek se počítá), a RTR neubírá nic, tak je horší v ničení klíčové budovy aka Sentrynky, a pokud sapujete Teleport nebo Dispenser tak vám vždycky půjde o to enemy týmu zamezit healování nebo teleportování, ne ho jenom zpomalit.

Ačkoliv se může zdát že toho je moc, není to tak strašné, většinu pochytíte během hraní Highlanderu, a nebo v nejhorším případě si tenhle článek můžete přečíst a být v obraze. Samozřejmě slušná část toho co jsem napsal je můj názor a může se stát že máte jiné zkušenosti, názor nebo jsem něco nezastihl, takže je důležité si pamatovat že mé tipy nejsou pravidla, ale spíš něco čeho by jste se měli držet.

Tak a to by bylo tak vše, pamatujte že tento článek je psán v lednu 2019 a pokud vyšel update nebo ETF2L/UGC změnilo whitelist, nemusí tu být všechno 100% aktuální, ale budu se snažit článek aktualizovat pokud dojde ke změnám.

Bojíte se, že propásnete nejčersvější novinky nebo dokonce živé vysílání?
Sledujte nás na našich sociálních médiích
           

Napsat komentář