Ultimátní návod jak na spye: #1 zbraně

Spy je jedna z málo tříd ve hře, která má (téměř) všechny unlocky slušně vybalancované, a neexistuje loadout, který by byl perfektní na všechno, a proto se spousta hráčů může zaseknout na jednom loadoutu a nikdy nezkoušet nic jiného.

V tomhle článku se zaměřuji na Highlander.

Sekundární zbraně (Revolvery)

I když se technicky jedná o sekundární zbraně (a měly by být po nožích), myslím si že je dobré je mít hned na začátku. Ačkoliv to spousta lidí neví či nechápe, Spy má k dispozici i zbraň co není nožík, a právě dle mého názoru u spousta spyů je revolver extrémně nevyužitý, jelikož se slušným aimem budete mít přístup k tolika killům, které by jste jenom s nožíkem nikdy nezvládli, navíc můžete dávat damage na dálku, a jakýkoliv damage se vašemu týmu hodí.

Revolver je definice konzistentní zbraně, střílí slušnou rychlostí, přesností a dává slušný damage, pokud máte dobrý aim může to být na blízko opravdu devastující zbraň, na blízko může dát až 60 damage, což sice není tolik, co můžou potenciálně dát Ambassador nebo Diamondback (až 102), ale stačí mířit pouze na tělo a ještě k tomu střílíte relativně rychle, s defaultním revolverem můžete nadělat slušný nepořádek. Je ideální s nožem který vás nijak neodměňuje za backstaby (Knife a Spy-Cicle), ale jedná se o skvělou volbu s téměř jakýmkoliv nožem, jedinou výjimkou je snad Your Eternal Reward.

Ambassador byla/je pro mnoho lidí jedna (včetně mě) jedna z nejzábavnějších věcí na Spyovi, možnost dát někomu vypínák za 102 je rozhodně hodně lákavé. Ale bohužel zlaté časy Ambassadoru máme za sebou, před Jungle Inferno nerfem (který kritickým zásahům přidal damage drop na dálku) se jednalo o jednu z nejlepších voleb pro spye, zvláště s dobrým aimem se vám zpřístupnily killy které před tím Spy neměl žádnou šanci dát. Po tomto nerfu je zbraň téměř nepoužitelná, trefovat hlavy se sekundovým časováním je nespočetněkrát těžší než držet levé tlačítko myši a mířit na tělo, s výjimkou pár situací se jedná o downgrade oproti stock revolveru.

L’etranger je aktuálně top volba pro spoustu lidí, ačkoliv prodloužená doba cloaku se nemusí na první pohled zdát jako tak obrovský bonus, zdání klame, těch +40% vám odemyká tolik možností. Jedná se o perfektní revolver pro ty, co používají nůž který jim dá benefit při backstabu (Big Earner, Kunai, Eternal Reward), ale i pro ty co používají defaultní nůž je úžasnou volbou, hlavně pokud jdete po specifickým důležitých killech (Medic, Demoman, Heavy…) které prostě jen tak neustřílíte, kvůli jeho sníženému poškození jej nebudete používat na zabíjení, ale pořád nepodceňujte jeho sílu, ačkoliv dává pouze cca. 40 damage na blízko, je to pořád dost na doražení slabého nepřítele, a ten cloak navíc vás může zachránit z nepříjemné situace.

Tato zbraň je aktuálně zabanovaná v ETF2L i UGC!

Diamondback je aktuálně nejlepší zbraň pro Spye, a proto je také zabanována v obou hlavních ligách, důvodem je že vám dává to samé co starý ambassador (102 přes celou mapu), ale odstraňuje z toho všechen skill, stačí si skočit na enemy respawn a sapovat teleporty, nebo si dát pár backstabů na nedůležité classky na flanku a máte nabito dost kritů, ještě k tomu netrpí stejnou nepřesností jako Ambassador a střílí rychlostí revolveru, jelikož není nikde povolen, nemá se cenu o něm moc bavit, ale pokud jej nějaká liga povolí, rozhodně ho používejte, co nejvíc můžete, výjimkou je snad pokud máte specifický objektiv (sapnout teleport, zabít medica), kde se vám stejně revolver hodit nebude.

Enforcer je specializovaná zbraň, většinu času se jedná o horší revolver, ale má pár skvělých triků v rukávu, na velmi blízkou vzdálenost pokud jste přestrojeni můžete 2-shotnout 125HP klásky (užitečné proti sniperům), a jeho průraznost vůči různým typům poškození je excelentní v zabíjení Wrangler sentrynek, můžete říct týmu ať vybaití enemy Engieho aby vytáhl wrangler a potom stačí 4-5x vystřelit a Sentrynka kouzelně zmizí.

Primární zbraně (nože)

Pravděpodobně každý kdo kdy hrál spye ví, jak nože funguje, ze zadu dává backstaby a zepředu dává kuchání za 40 (většinou). Samozřejmě o tom jak fungujou backstaby a trickstaby by se dalo povídat dlouho, ale tady je to hlavně o těch zbraních samotných.

Knife je nejlepší zbraň pokud potřebujete zabít jeden, velmi důležitý cíl (Medic s uberem…) jelikož nemá žádné nevýhody, prostě píchnete do zad a nepřítel je mrtev (většinou). Rozhodně jedna z nejlepších voleb, a to jak pro ty co jedou na backstaby, tak i pro ty co rádi střílí z revolverem.

 

Spy-cicle je velmi užitečný nůž, hlavně pro ty, co si rádi zastřílí z revolverem, neztrácíte žádné životy a dává vám možnost se uchránit před útočícím pyrem, ovšem jeho největší výhoda může být také jeho největší slabinou, protože není nic horšího než když jste pár metrů před enemy medicem a najednou vás zapálí pyro a nůž vám shoří, doporučil bych vám nejdřív běžet stock, a switchnout na spy-cicle pouze pokud máte problém s tím že vás pyro neustále náhodně zapaluje.

Big Earner je aktuálně velmi oblíbený, speed boost je opravdu neskutečný pomocník, a umožní vám dát několik rychlých killů po sobě, jedná se o skvělý nůž pokud potřebujete udělat nějaký velký play, ale musíte být opatrní, jelikož jediná raketa, pajpa nebo mítka od scouta vás může hned zabít, doporučují s tímto nožem využívat váš cloak jako damage shield, jelikož těch +20% damage resistance vám může zachránit život.

Conniver’s Kunai Na pubech je to pravděpodobně nejlepší nožík, ale v Highlanderu je relativně kontroverzní, protože je s ním mnohem těžší dát první kill (máte jen 70 hp), ale další killy jsou mnohem lehčí. Problém je že stejnou roli aktuálně plní Big Earner, který ji, ale díky speed boostu, zvládá mnohem lépe, protože pokud jste okolo více schopných lidí, i těch 210 hp vám půjde dolů relativně rychle, zatím co speed boost je těžší se vypořádat, protože se s ním spy hýbe rychleji než Scout. Dle mého názoru je to v pohodě volba na nižších úrovních, ale na cokoliv serioznějšího bych asi zvolil jiné nože.

Your Eternal Reward je zajímavá volba, když jsem článek původně psal, považoval sem ho za nejslabší nůž, a ačkoliv s tím pořád souhlasím, rozhodně si myslím že se jedná o solidní volbu a skvělou alternativu pro knifespy hráče. S L’etrangerem máte pořád více cloaku než s normálním nožem a revolverem a Silent Killer vám umožňuje dávat chainstaby bez toho aby se někdo otáčel, samozřejmě vás můžou vycounterovat komunikací, ale i ti nejlepší hráči nemají instantní reakce, a tím-pádem máte pár sekund navíc pro další backstab.

PDA (Hodinky)

Spyovo hodinky jsou pravděpodobně nejdůležitější volba, jelikož mohou kompletně změnit váš play style. Spy má pouze tři volby, ale všechny jsou použitelné.

Invis Watch jsou vaše základní hodinky, a pro spoustu vás bych je doporučil jako vaše go-to hodinky. Umožní vám dostat se do skvělých pozicí a udělat ty největší playe, zároveň se s nimi dá hrát jak pasivně (díky toho že máte 10 sekund neviditelnosti a můžete brát ammo packy a prodloužit tak tuto dobu) tak agresivně (díky jejich 20% damage resistenci a možností se kdykoliv zneviditelnit) Dále vám dávají největší mobilitu, můžete s nimi vytvářet iluze či tankovat damage, rozhodně se jedná o nejzábavnější hodinky a spousta top spyů dokázala hrát celou dobu pouze s těmito hodinkami.

Cloak and Dagger funguje podobně, ale exceluje v načasování a hodí se pokud nebudete cestovat příliš daleko (capování enemy lastu, první point na payloadu), zároveň exceluje v podávání informací vašemu týmu, můžete jednoduše z dálky sedět a callovat pozice nepřátel, kolik mají hp, procent uberu, kde demoman dává sticky a spoustu dalších kritických informací, nevýhodou je že pokud vás odhalí, útěk může být velmi složitý. Je to ideální volba když váš tým brání.

Dead Ringer je velmi radikální změna spyova playstylu, umožňuje mnohem agresivnější a víc gun spy play-style, nevýhodou je že jakmile se odcloaknete, budou všichni slyšet kde jste a ještě k tomu nemáte možnost si jakkoliv nabít cloak (pokud nemáte L’etranger), navíc si cloak nemůže dát kdy chcete a tak musíte dostat damage (který vám často ubere dost hp), a pokud vás tým uvidí Dead Ringnout tak si jednoduše mohou odpočítat když se decloaknete, a kdy zhruba zaútočíte. Vzhledem k tomu že gun spy play-style už není tak dobrý jako kdysi, tak bych doporučoval Dead Ringer jako poslední a situační volbu.

Ačkoliv se o tom nemá moc cenu bavit, jelikož je tu jen jedna dobrá volba, pořád je fajn si je probrat, a vysvětlit proč vlastně.

Tento Sapper je správná volba! Tenhle. Používejte. Vždycky.

Tato zbraň je aktuálně zabanováná v ETF2L!

Možná by se hodilo objasnit, proč je Red-Tape Recorder nepoužíván, nebudu to moc prodlužovat a zjednoduším to, V Highlanderu chcete budovu buďto kompletně zničit nebo ji nechat na pokoji, často budete sapovat tím stylem že sapnete sentrynku a váš tým pushne, a jelikož defaultní Sapper ubírá HPka (ne tolik, ale každý kousek se počítá), a RTR neubírá nic, tak je horší v ničení klíčové budovy aka Sentrynky, a pokud sapujete Teleport nebo Dispenser tak vám vždycky půjde o to enemy týmu zamezit healování nebo teleportování, ne ho jenom zpomalit.

Ačkoliv se může zdát že toho je moc, není to tak strašné, většinu pochytíte během hraní Highlanderu, a nebo v nejhorším případě si tenhle článek můžete přečíst a být v obraze. Samozřejmě slušná část toho co jsem napsal je můj názor a může se stát že máte jiné zkušenosti, názor nebo jsem něco nezastihl, takže je důležité si pamatovat že mé tipy nejsou pravidla, ale spíš něco čeho by jste se měli držet.

Tak a to by bylo tak vše, pamatujte že tento článek je psán v lednu 2019 a pokud vyšel update nebo ETF2L/UGC změnilo whitelist, nemusí tu být všechno 100% aktuální, ale budu se snažit článek aktualizovat pokud dojde ke změnám.

Článek byl upraven 29.5.2020.

Bojíte se, že propásnete nejčersvější novinky nebo dokonce živé vysílání?
Sledujte nás na našich sociálních médiích
           

Napsat komentář